May 12, 2016

TAK GUNA DIKENANG!

Wahai hati,
Tak perlu kenangkan lagi masa lalu,
Yang lalu hanyalah kenangan.

Sedangkan sekarang,
Kau berhak berlari jauh,
Sejauh mana yang kau rasa mampu!

Duhai hati,
Tak perlu kenangkan lagi masa lalu,
Yang lalu sepatutnya dijadikan pengajaran.

Dulu,
Mana pernah kau peduli apa itu BAHAGIA
Kenapa sekarang baru kau cari BAHAGIA?
Sebab, 
Aku hanyalah manusia biasa,
Inginkan BAHAGIA.
Sedangkan,
Aku lupa, kebahagiaan yang sebenar-benarnya
Adalah di AKHIRAT nanti

Kenapa aku luah di sini?
Bukan sepatutnya luah kepada Ilahi?

Aku luah di sini,
Supaya aku beringat.
Aku hanya manusia.
Tidak mungkin akan terjatuh untuk kali ke seterusnya.

Aku luah pada Ilahi,
Untuk aku dapatkan kekuatan.
Bukan mudah untuk kuat. Tapi, kena juga.


C.N.I Words:
"Pejam mata, Tanya pada diri"

No comments:

Post a Comment

Komen Anda Amatlah Saya Hargai. Salam Sayang Dari Saya, NIERASHIDA :)